1. Bereikbare, leefbare stad en omgeving, waar doorstroming voor fiets, auto en openbaar vervoer voorop staat (slim, duurzaam, innovatief)

Trendanalyse

Trendanalyse

Geregistreerde verkeersongevallen

De laatste twee jaren laten een aflopend aantal verkeersongevallen zien.

Tevredenheid over aanwezigheid groen in de directe leefomgeving

De tevredenheid over groen in de directe woonomgeving is in een jaar tijd niet significant veranderd, maar in 2020 wel iets beter dan het jaar er voor.

Tevredenheid over de uitstraling groen in de directe woonomgeving

Er is in de afgelopen jaren het nodige gedaan om meer kleur en fleur in de stad te krijgen. Ook is het gelukt om qua onderhoud bijna overal een CROW B-score te halen. Dat is het afgesproken streefniveau. Dat vertaalt  zich in een hoger waarderingscijfer ten opzichte van voorgaande jaren. Deze score ligt daarmee net boven het streefcijfer.

Waardering gemeentelijke bereikbaarheid binnenstad (per auto) door bewoners

In 2019 heeft er een herhalingsonderzoek plaatsgevonden naar de tevredenheid onder inwoners van Apeldoorn over de bereikbaarheid per auto binnen Apeldoorn. Ten opzichte van het laatste onderzoeken in 2014 en 2017 blijkt de waardering in 2019 beperkt te zijn afgenomen, namelijk een waardering van 5,7 naar 5,5.

Waardering kwaliteit van wegen, straten en pleinen in buurt of dorp

De waardering van de kwaliteit is in 2020 iets toegenomen ten opzichte van 2019. Gezien de maatregelen die genomen zijn, is dit in lijn der verwachting. Voor 2021 en later gaat het om prognoses.

Waardering verkeersveiligheid door bewoners (fiets)

In 2019 heeft er een herhalingsonderzoek plaatsgevonden naar de tevredenheid onder inwoners van Apeldoorn over de verkeersveiligheid van Apeldoorn.
Ten opzichte van het laatste onderzoeken in 2014 en 2017 blijkt de waardering in 2019 gelijk te zijn gebleven, namelijk een hoge waardering van 7,2.

Deze pagina is gebouwd op 10/02/2020 14:21:39 met de export van 09/28/2020 17:22:05