Bestuur, inwoners en geld

2.1 Via Apeldoorn Marketing werken wij aan de profilering van Apeldoorn bij inwoner en bezoeker

Apeldoorn Marketing is de citymarketingorganisatie van Apeldoorn en werkt sinds 2017 in opdracht van de Gemeente Apeldoorn aan de bevordering van een positiever klimaat op gebied van wonen, werken, ondernemen en vrijetijdsbesteding in Apeldoorn. Dat doet Apeldoorn Marketing door middel van een doelgerichte aanpak met activiteiten op regionaal en (inter)nationaal niveau. Hiervoor verrichten zij de VVV taak, adviseren zij de gemeente over de  subsidie voor publieksevenementen en voeren zij citymarketing activiteiten uit. Bij de MPB 2020-2023 is besloten dat met ingang van 2021 wordt bezuinigd op Apeldoorn Marketing. De bezuiniging bedraagt 10% op het zuivere city marketing budget.

 

Apeldoorn Marketing presenteerde in de zomer van 2020 een plan rond de samenwerking met de zogenoemde Apeldoorn Partners. Kern hiervan is de gezamenlijk backbone met Toeristisch Platform Apeldoorn, Centrummanagement en Congresstad. Daarnaast gaan de partijen nauwer samenwerken binnen de paraplu van het merk Apeldoorn zoals Apeldoorn Marketing dat heeft neergezet.

 

PRESTATIE

2.1.1. Vanaf 2021 zullen de partijen rond marketing en bezoekers steeds meer gaan samenwerken.

Apeldoorn Marketing, het Toeristisch Platform Apeldoorn, Centrummanagement en Congresstad werken steeds nauwer samen binnen de zogenoemde Apeldoorn Partners om citymarketing van Apeldoorn vorm te geven.

 

2.1.2 In 2021 gaan wij de Stadspas invoeren

Invoering van een Stadspas in de vorm van een giftcard voor de gemeentelijke waarden: Regelrecht regelingen, mantelzorgwaardering en eindejaarsgeschenk. In 2021 is de Stadspas operationeel voor deze drie regelingen.

 

Deze pagina is gebouwd op 10/02/2020 14:21:39 met de export van 09/28/2020 17:22:05